Rookvrije stadions

Eindeloze discussies heb ik er de laatste dagen al opzitten, en wat me opvalt is dat ik begrip heb voor de meningen van de niet-rokers maar dat dat begrip omgekeerd ver zoek is. Geen enkel argument is geldig voor hen, rokers zijn parasieten, stinkende subjecten die zo vlug mogelijk moeten verbannen worden en hoe verder van de niet-rokers, hoe liever.
Een mens zo er zowaar een minderwaardigheidscomplex van krijgen 😦

Dus ja, het aankomende rookverbod in het stadion is een serieuze doorn in mijn oog, wat is hier het doel van, we zitten verdomme allemaal in de buitenlucht. Toch heb ik begrip voor de niet-rokers, maar moet het nu weer zo drastisch ?? Volg dan het voorbeeld van KAA Gent en maak een rookvrije familietribune, wat ik trouwens een geweldig idee vind. Maar nee, we viseren de rokers wel weer, als ge wil roken, doe dat dan maar op een ander waar ik er geen last van heb. En dan is men verwonderd dat de maatschappij verzuurd is 0_o

Aan diegenen die nu op de barricades staan te juichen om het rookverbod, jullie beseffen toch dat jullie bijdragen aan de onverdraagzame maatschappij van vandaag. En ja, ik begrijp dat jullie last hebben van ons roken, maar gun ons dan een speciaal rokers vak in plaats van ons gewoon volledig te bannen naar één of anders glazen hok, plezant zenne, wij voelen ons echt geliefd , DUH

En wat dan met alcohol ?? Ik heb nog geen vechtpartij zien ontstaan omdat iemand agressief was geworden van teveel sigaretten te roken, teveel alcohol integendeel, daar heb ik al veel dingen zien aan kapot gaan. En van teveel alcohol wordt je ook ziek zenne, levercirrose oa, maar nee, daar gaan we niet over beginnen hé.

Weet je wat, steek jij maar lekker je hoofd in het zand met een pintje in de hand, we zullen wij wel fier rechtop blijven roken,tenminste waar we dat nog mogen, wetende dat het niet goed is voor ons. En terwijl jij dan met je zatte botten een ongeval veroorzaakt, zullen wij nog een sigaret roken. Wat zegt u, niet iedereen kruipt dronken achter het stuur, awel, niet alle rokers steken een sigaret op in het bijzijn van kinderen.

Oh ja, potato potatoe, veeg voor uw eigen deur en als die proper is moogt ge van mij gerust  voor de mijne komen vegen, al vrees ik dat het daar dan lang vuil zal blijven liggen.

Plaats een reactie