O Anthony

Toen ik deze morgen de eerste krantenkoppen zag, was mijn eerste reactie “o Anthony”. De hele dag heb ik de reacties op het interview van Anthony Vanden Borre gevolgd. Sommige zijn ronduit beledigend en vernederend. Andere zijn dan weer bemoedigend en positief.

Titels als “Dom, dommer, Anthony” of “Hoe dom kan je zijn” doen mijn haren rechtkomen. En de hele heisa is natuurlijk koren op de molen voor de anti-anderlechtbestuur aanhangers. Alleen, daar gaat het nu niet over. Als ik goed lees brengt Anthony zelfs nog heel veel respect op voor Herman Van Holsbeeck. Dus stop om het interview te misbruiken om jullie ongenoegen in de verf te zetten. Het gaat niet over jullie, het gaat over Anthony !!!

Wat brengt een “kind van het huis” eraan toe om zo een dingen te zeggen. Dan moet er toch ergens iets goed mis zijn. Je ploegmaats van “janetten” verwijten is niet meteen een slimme zet, maar als je dan al de derde speler bent die de mentaliteit in de kleedkamer aanklaagt…tja, dan moet er toch wel iets van aan zijn.

Nu, in alle eerlijkheid, als ik of wie dan ook, zijn werkgever zo openlijk in diskrediet brengt, dan mag ik dezelfde dag nog mijn C4 gaan ondertekenen. En ik ga werken voor veel minder in de maand. Dus nee, ik keur het niet goed. Maar ja, ik kan er begrip voor opbrengen.

Ik begrijp de frustratie van Anthony, alleen heeft hij het een beetje verkeerd aangepakt. Langs de andere kant, nu zijn ze in Neerpede wel wakker geschud. Gaan ze zondag antwoorden op veld? Goed zo !!! Maar dat antwoord moet elke wedstrijd opnieuw blijven komen en niet enkel nu zondag.

Conclusie: van dit hele gedoe wordt eigenlijk niemand beter. Anthony heeft alle krediet verspeeld en Anderlecht heeft er een schandaal bij.

Stop met op Anthony zijn kap te zitten en stop met het bestuur te verwijten. Vier titels op zes jaar, jullie vergeten blijkbaar heel snel. Zowel Anderlecht als Anthony hebben nu, meer dan ooit, de steun van de supporters nodig. Nu, meer dan ooit, is het de moment om te bewijzen dat je geen successupporter bent maar eentje in goede én kwade dagen !!!

Een gedachte over “O Anthony

Plaats een reactie